Els directors de les tres escoles concertades amb contracte programa de Manlleu han escrit una carta conjuntament al Director dels Serveis Territorials del Departament d'Educació, Sr. Camil Fortuny, i fent-li una sèrie de peticions que han de beneficiar a tota la comunitat educativa:
Manlleu, 22 de febrer del 2008
Les escoles de Manlleu ( El Carme-Vedruna, Casals Gràcia i La Salle) que hem subscrit el contracte programa amb el Departament d’Educació demanem que:
· Puguem disposar d’aula d’acollida equipada amb el material corresponent.
· A Primària es permeti la justificació de la subvenció del contracte programa amb les nòmines de personal docent i no docent.
· A Secundària també s’acceptin les nòmines de personal docent i no docent i a la vegada s’augmenti el mòdul de la subvenció fins al nivell de primària perquè malgrat que hi hagi menys hores complementàries cada aula de secundària té despeses importants per altres conceptes ( aula taller, atenció psicopedagògica pròpia, grups d’atenció a la diversitat, càrrecs de coordinació... ).
· Les subvencions que es reben en concepte de contracte programa, taller de català, vetlladors... es facin efectives en el mateix moment que es porta a terme l’activitat i així l’escola no hagi d’avançar aquests diners, cosa que fins ara passa i compromet greument l’equilibri financer des centres.
· La inclusió d’una subvenció anual a les escoles en contracte programa destinada a l’arranjament i adequació dels edificis per poder complir la normativa vigent de seguretat i nova edificació.
· La nostra població pugui disposar d’una unitat mèdica educativa per atendre aquells alumnes que no poden seguir l’escolarització ordinària a causa de trastorns mentals severs ( psicòtics, trastorns de conducta greus...). Podria ser una unitat compartida entre totes les escoles públiques i concertades de Manlleu.
· Puguem accedir als ajuts per programes d’innovació i millora que el Departament proporciona als centres públics que ho sol·liciten.
· Hi hagi una reducció de les hores lectives del professorat de secundària per tal de disminuir el greuge comparatiu amb el professorat de la pública. La diferència actual a secundària és de 6 hores lectives setmanals, mentre que a primària és només de 2 hores. Creiem que un canvi en aquest sentit ajudaria millorar les condicions de treball del professorat i en sortiria beneficiada la qualitat educativa. Una manera de caminar en aquest sentit seria l’augment de la plantilla d’un professor per línia.
Els Directors dels centres,
· Puguem disposar d’aula d’acollida equipada amb el material corresponent.
· A Primària es permeti la justificació de la subvenció del contracte programa amb les nòmines de personal docent i no docent.
· A Secundària també s’acceptin les nòmines de personal docent i no docent i a la vegada s’augmenti el mòdul de la subvenció fins al nivell de primària perquè malgrat que hi hagi menys hores complementàries cada aula de secundària té despeses importants per altres conceptes ( aula taller, atenció psicopedagògica pròpia, grups d’atenció a la diversitat, càrrecs de coordinació... ).
· Les subvencions que es reben en concepte de contracte programa, taller de català, vetlladors... es facin efectives en el mateix moment que es porta a terme l’activitat i així l’escola no hagi d’avançar aquests diners, cosa que fins ara passa i compromet greument l’equilibri financer des centres.
· La inclusió d’una subvenció anual a les escoles en contracte programa destinada a l’arranjament i adequació dels edificis per poder complir la normativa vigent de seguretat i nova edificació.
· La nostra població pugui disposar d’una unitat mèdica educativa per atendre aquells alumnes que no poden seguir l’escolarització ordinària a causa de trastorns mentals severs ( psicòtics, trastorns de conducta greus...). Podria ser una unitat compartida entre totes les escoles públiques i concertades de Manlleu.
· Puguem accedir als ajuts per programes d’innovació i millora que el Departament proporciona als centres públics que ho sol·liciten.
· Hi hagi una reducció de les hores lectives del professorat de secundària per tal de disminuir el greuge comparatiu amb el professorat de la pública. La diferència actual a secundària és de 6 hores lectives setmanals, mentre que a primària és només de 2 hores. Creiem que un canvi en aquest sentit ajudaria millorar les condicions de treball del professorat i en sortiria beneficiada la qualitat educativa. Una manera de caminar en aquest sentit seria l’augment de la plantilla d’un professor per línia.
Els Directors dels centres,
El Carme-Vedruna, Casals Gràcia i La Salle de Manlleu.