diumenge, 7 d’octubre del 2007

Motius de les reivindicacions

QUÈ EN DIU EL PACTE NACIONAL PER A L'EDUCACIÓ?

Professorat dels centres docents concertats:
Continuació del procés d’homologació de les condicions laborals i d’analogia retributiva

En el marc de la posada en marxa del servei públic educatiu i amb relació al professorat que en règim de contractació laboral presta els seus serveis en centres concertats, totes les parts signants consideren necessari continuar el procés d’homologació de les condicions laborals i d’analogia retributiva amb el personal docent públic, tot i respectant el seu règim contractual i el manteniment del pagament delegat. A aquests efectes, en el marc de la Comissió de seguiment del sector privat formada per les entitats patronals i els agents socials, es crearà un grup de treball que concreti aquest procés d’homologació durant la vigència d’aquest pacte.

En el marc d’implantació dels contractes-programa, el Departament d’Educació aportarà els recursos per atendre els compromisos relatius a l’homologació de les condicions laborals contemplades en el paràgraf anterior i adoptades en el marc de les negociacions entre el Departament d’Educació, les organitzacions patronals i els sindicats.

El Govern es compromet anualment a incloure als Pressupostos les partides que en cada moment s’acordin per avançar en aquest procés.


CONSIDERACIONS

Després de bastants mesos de la concessió dels contractes programa a les primeres escoles concertades, que recordem beneficia tant a les famílies com a l’escola, nosaltres els mestres i professors/es d’aquestes escoles, continuem sense entendre perquè el contracte programa no elimina les diferències laborals amb els/les companys/es de l’escola pública i incompleix el Pacte Nacional per a l’Educació.

Després de tants mesos, tant el Conseller d’Educació, com sobretot les Patronals del sector, continuen mirant cap a un altre costat i sense donar cap tipus de resposta.

Pensem que és impossible implantar un Sistema Públic Educatiu, que contribueixi a l’equitat i a la igualtat d’oportunitats entre les dues xarxes, si menysprea a aquells que fan possible dia sí dia també la cohesió social i la igualtat d’oportunitats.

CONCLUSIONS

- Després de més de 18 anys de fer exactament la mateixa funció que els nostres companys de l’escola pública, és a dir fer a classe exactament el mateix i tenir el mateix tipus d’alumnes, cosa que n’estem molt satisfets d’haver fet, no entenem com el contracte programa ens deixa de banda a nosaltres, els educadors.

- Manifestem que igualar les condicions laborals dels treballadors de les dues xarxes és una qüestió de justícia i al capdavall és un benefici per la comunitat educativa.

- I diem que a més a més de ser una discriminació laboral, és un greuge per a la nostra salut.

Per tant demanem una vegada més, que paral·lelament a la implantació dels Contractes Programa, que fan possible el camí cap a la gratuïtat, se’ns homologuin les nostres condicions laborals amb el personal de l’escola pública.