dimecres, 10 de setembre del 2008

Nota de premsa: 9-9-2008

Benvolguts/des,

El Grup de Mestres i Professors/es de les Escoles Concertades d'Osona amb Contracte Programa us fem arribar la resposta del Síndic del Greuges al nostre col·lectiu, així com les respostes de l'Ajuntament de Manlleu i de l'Ajuntament de Vic a les nostres demandes.

Consideracions:

Volem manifestar públicament el nostre agraïment al Síndic de Greuges per la preocupació que ens ha demostrat i per la seva implicació en les diferents demandes de suport que des del nostre col·lectiu li hem fet. També volem agrair que ens hagin respost tant des de l'Ajuntament de Manlleu com des de l'Ajuntament de Vic, cosa que en un estat democràtic i de dret com és el nostre és (o hauria de ser) la cosa més normal.

Diem és (o hauria de ser) perquè una de les consideracions més importants que fa el Síndic de Greuges al Departament d'Educació és que en no respondre a les nostres demandes, i remarquem respondre, que no és el mateix que donar-nos la raó, el Dep d'Educació ha incomplert, i incompleix dues lleis, en aquest cas d'àmbit estatal. Aquestes lleis obliguen al Departament, i a qualsevol administració, com a mínim a respondre.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
article 42 Llei 30/1992, de 26 de novembre:
Artículo 42. Obligación de resolver.
1. La Administración está obligada a dictar resolución expresa en todos los procedimientos y a notificarla cualquiera que sea su forma de iniciación
Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre:
(...) El derecho de petición se encuentra reconocido, como derecho fundamental, en el artículo 29 de la Constitución española. Dicho precepto remite a la ley la regulación del modo en que el mismo ha de ejercerse y los efectos que produce su ejercicio.
(...) Ahora bien, no debe pensarse que el de petición es un derecho menor. Desde luego, históricamente no lo ha sido. Y en el momento actual entronca de manera adecuada con las tendencias mayoritarias que proclaman una mayor participación de los ciudadanos, y de los grupos en que se integran, en la cosa pública, una mayor implicación en las estructuras institucionales sobre las que se asienta nuestro Estado social y democrático de Derecho.
(...) Las peticiones pueden incorporar una sugerencia, una iniciativa, una información, expresar quejas o súplicas. Su objeto, por tanto, se caracteriza por su amplitud y está referido a cualquier asunto de interés general, colectivo o particular.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Més clar, l'aigua (de vegades)
Sabíem, i sabem, que el govern està incomplint el Pacte Nacional per a l'Educació (PNE) i més concretament els contractes programa que se'n deriven els quals ha tergiversat, reduït i esmicolat fins a fer-los irreconeixibles, però encara ens sorprèn més i ens indigna més que incompleixi dues lleis.
El govern (Dep d'Educació) té una actitud, en aquest cas, d'absolut menyspreu. Quan el propi Departament fa crides a la participació (com és ara el cas en l'elaboració de la Llei d'Educació de Catalunya) els fets demostren que és només retòrica i retòrica i poca cosa més.
Ens sembla especialment greu que sigui el Departament d'Educació el que, a la pràctica, incompleixi l'estat de dret. És d'aquesta manera com es debilita la democràcia i es genera desconfiança amb les administracions. Els que ens dediquem al món de l'educació sabem molt bé que allò que educa de veritat són els fets, les actituds, allò que un fa. I que allò que deseduca, i molt, és dir una cosa i fer absolutament la contrària.
Cal lamentar doncs profundament l'actitud del Departament. Quatre-centes persones signant una carta dirigida a l'Honorable Conseller d'Educació i com si res, ignorant absolutament a tots/es i a tothom.

Osona, 9 de setembre de 2008

GRUP DE MESTRES I PROFESSORS/ES D'ESCOLES CONCERTADES D'OSONA AMB CONTRACTE PROGRAMA